Publiczna Szkoła Podstawowa nr 6 im. Tadeusza Kościuszki w Brzegu

Wizyta w stolicy Dolnego Śląska - Wrocławiu

Parostatkiem w piękny rejs...

20 maja 2022 r. wyjechaliśmy na wycieczkę klasową do Wrocławia. Z pokładu parostatku "Nereida", którym odbyliśmy rejs po Odrze podziwialiśmy panoramę tego pięknego miasta. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.

W programie naszej wycieczki był rejs statkiem po Odrze, zwiedzanie z pokładu statku ważnych zabytków Wrocławia, podziwianie panoramy Starego Miasta. Rejs trwał 50 minut. Płynęliśmy z Przystani Kardynalskiej na Wyspie Piasek aż do Ogrodu Zoologicznego i z powrotem. Oglądanie miasta od strony rzeki zrobiło na nas ogromne wrażenie. Widzieliśmy, jak czysto utrzymane jest jej nabrzeże, po obu stronach rośnie zadbana, piękna roślinność, wśród której buszowały kaczki. Najważniejsze punkty na trasie to: Wybrzeże Wyspiańskiego z Politechniką Wrocławską, gdzie siedzieli i pozdrawiali nas studenci, monumentalny budynek Urzędu Wojewódzkiego, pięknie pokryty bluszczem budynek Muzeum Narodowego czy wreszcie Most Grunwaldzki.
   Po zejściu z pokładu statku udaliśmy się na spacer po Ogrodzie Botanicznym Uniwersytetu Wrocławskiego. Poznaliśmy bogactwo roślinności Kolekcji Narodowej, czyli najbogatszej, udokumentowanej kolekcji starych odmian roślin. Wiosna w Ogrodzie Botanicznym jest szczególnie piękna ze względu na ogromną ilość rodzimych i egzotycznych kwiatów. Pracownicy Uniwersytetu zaprojektowali ciekawe ekspozycje, np. rośliny wodne i błotne, alpinarium, rośliny ozdobne i skalne. Jest też kilka stawów z fontannami, a nawet wodospad.
   W drodze powrotnej, zgodnie z tradycją, był czas na odpoczynek i posiłek w restauracji McDonald.